Conferința ”Media, religion and popular culture: from extraordinary to extra-ordinary”, organizată de Media and Religion TWG of ECREA (European Communication Research and Education Association), în colaborare cu Școala Doctorală în Științe ale Comunicării din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București și AFCOM (Asociația Română a Educatorilor în Jurnalism și Comunicare), va avea loc la București, în perioada 10-12 noiembrie 2017.

Persoanele interesate să prezinte lucrări în cadrul conferinței ”Media, religion and popular culture: from extraordinary to extra-ordinary” pot trimite până în data de 15 iunie 2017 rezumate extinse ale acestora (până la 500 de cuvinte). Termenul limită pentru confirmările comitetului științific este 15 iulie 2017, iar 15 octombrie 2017 este termenul limită pentru trimiterea lucrărilor complete.

Abstractele pot fi trimise prof. univ. dr. Mihai Coman la adresa mcoman53@yahoo.com. Cele mai bune lucrări vor fi publicate în Revista română de jurnalism și comunicare, revistă inclusă în bazele de date EBSCO, ProQuest și Scopus.

Conferința ”Media, religion and popular culture: from extraordinary to extra-ordinary” va aborda subiecte precum:

Utilizarea simbolurilor religioase în popular culture: știri, publicitate, jocuri, filme, muzică, sport;

Utilizarea elementelor popular culture în activitatea bisericii: promovarea religiei, marketing și branding pentru biserici, muzică și mesaje religioase, filme și emisiuni de televiziune care diseminează mesaje religioase;

Religia și sfera digitală: utilizarea social media în scopuri religioase, site-uri religioase, biserici on-line;

Viața (populară) a ritualurilor religioase și a festivalurilor;

Reprezentarea figurilor religioase în mass-media și on-line;

Conferința propune trei concepte fundamentale care au devenit importante pe parcursul dezbaterilor recente cu privire la studiile religioase și mass-media. Este bine cunoscut faptul că mass-media, prin conținut informativ sau de divertisment, aduce evenimente, oameni, acțiuni sau povestiri extraordinare în prim plan. Acestea atrag publicul și permit mass-mediei să penduleze între știri și povești care dau sens vieții noastre de zi cu zi. În același timp, religia este construită în jurul unor oameni, momente, locuri și acțiuni extra-ordinare, care ne arată limitele vieții și ale lumii profane și care deschid în fața noastră o poartă spre o ordine diferită a lumii. În sfera mass-media, religia și popular culture sunt conectate printr-un dialog ciudat: pe de o parte există tendința de evitare și de stigmatizare reciprocă, și pe de altă parte, există deseori forme surprinzătoare de dialog și de sincretism.

Apelul la contribuții pentru conferința ”Media, religion and popular culture: from extraordinary to extra-ordinary” poate fi consultat aici.

Mai multe detalii despre cea de-a treia ediție a Conferinței Internaționale ”Media, religion and popular culture: from extraordinary to extra-ordinary” pot fi consultate aici. 

Pin It on Pinterest

Share This