Sâmbătă, 1 aprilie 2017, grupul de studenți de la Facultatea de Geologie și Geofizică, care au participat în vara anului trecut – sub îndrumarea conf. univ. dr. Zoltán Csiki-Sava si a lect. univ. dr. Vasile Ștefan – la cercetări paleontologice în Geoparcul Dinozaurilor Țara Hațegului (geoparc UNESCO administrat de Universitatea din București), au prezentat rezultatele acestor cercetări publicului larg în cadrul unei expoziții organizate la DinoParc Râșnov (jud. Brașov).

În cadrul acestei expoziții temporare, concepute și realizate în întregime de studenți, sunt expuse oase și cuiburi cu ouă de dinozaur, descoperite în timpul activităților de cercetare din anul 2016, activități de teren care au fost susținute de Universitatea din București și de DinoParc Râșnov. Fosilele descoperite în august 2016 și preparate ulterior în laboratoarele Facultății de Geologie și Geofizică, sunt însoțite de panouri explicative care prezintă derularea activităților de cercetare desfășurate. Publicul vizitator al DinoParcului, prezent la inaugurarea expoziției, s-a arătat interesat de cercetările paleontologice din Țara Hațegului, cercetări ale căror rezultate au condus la crearea Geoparcului Dinozaurilor Țara Hațegului, primul geoparc din România, care astăzi este membru al rețelelor Geoparcurilor la nivel european și mondial. Cu prilejul inaugurării a fost prezentat și un scurt film documentar realizat în timpul cercetărilor din vara trecută.

După inaugurarea expoziției, care va rămâne deschisă pentru public în incita Sălii Tezaur a DinoParc Râșnov până pe data de 15 septembrie 2017, studenții, împreună cu prof. univ. dr. Dan Grigorescu și conf. univ. dr. Zoltán Csiki-Sava, au vizitat parcul în care sunt expuse peste 50 de reconstituiri în mărime naturală ale unor dinozauri si ale altor animale preistorice și s-au întâlnit cu managerul DinoParcului, domnul ing. Adrian Apostu. Managerul a mulțumit profesorilor și, în primul rând, studenților pentru posibilitatea oferită DinoParcului de a prezenta publicului larg rezultate concrete ale unor recente cercetări paleontologice din România, anunțându-și disponibilitatea de a continua cofinanțarea cercetărilor desfășurate de echipe ale Facultățiii de Geologie și Geofizică pe teritoriul Geoparcului Dinozaurilor Țara Hațegului (GDTH) și în viitor, în baza unui acord de colaborare cu GDTH și Universitatea din București.

Expoziția a fost realizată de următoarea echipă: Radu Ilie (doctorand), Roxana Pirnea (doctorand), Raluca-Maria Văcărescu (masterand), Petru Răileanu (an III), Alexandra Roman (an III), Mihai Preda (an III), Mădălina Maria Bucur (an III), Sebastian Radu (an III) și Ovidiu Flintașu (an IV).

Expoziția temporară ce prezintă rezultatele cercetărilor paleontologice va putea fi ulterior expusă și în cadrul Facultății de Geologie și Geofizică din București, precum și în Geoparcul Dinozaurilor Țara Hațegului.