Facultatea de Psihologie și Științele Educației a organizat marți, 4 octombrie 2016, sesiunea informativă Developmentally distinct systems for processing gaze and theory of mind, susținută de dr. Martin Doherty, profesor la University of East Anglia și la Universitatea din Bucureşti, în cadrul programului de master în Științe Cognitive Open Mind.
Prezentarea a presupus o creştere graduală în complexitate, pornind de la câteva repere de bază privind teoria minţii şi abordarea unor constructe specifice precum „credinţa falsă”, şi continuând cu punctarea unor dovezi posibile care indică existenţa potenţială a două sisteme de procesare a privirii care au legătură cu teoria minţii – unul implicit, bazat pe indicii referitoare la direcţia ochilor, ce ţin de luminanţă, iar altul mai sofisticat, bazat pe indicii geometrice, de poziţionare în spaţiu a ochilor.
Mai multe detalii despre activitatea lui Martin Doherty se pot consulta aici.
Auditoriul compus din cadre didactice, studenți, doctoranzi și absolvenți ai Facultății de Psihologie și Științele Educației, dar și din colegi de la alte departamente și universități, a avut ocazia să participe la o expunere bogată în argumente științifice bazate pe date experimentale despre modul în care copiii procesează orientarea privirii celor din jur, cu accent pe relevanţa acestor cunoştinţe pentru înţelegerea dezvoltării umane în general, şi a teoriei minţii în particular.
Sesiunea s-a încheiat cu o discuţie interactivă în care Martin Doherty a răspuns la întrebările participanţilor, oferind clarificări conceptuale şi explicaţii suplimentare cu privire la metodologia aplicată în cadrul experimentelor prezentate şi la validitatea lor.
Informații suplimentare despre sesiunea informativă Developmentally distinct systems for processing gaze and theory of mind se pot obține la următoarea adresă: raluca.tomsa@fpse.unibuc.ro.